web 2.0

18 Ekim 2011

20111019 - ZAMLARIN NE ÖNEMİ VAR YETER Kİ AÇIKLAR KAPANSIN!

Zamların Ne Önemi var
Yeter ki Açıklar Kapansın!

Ne iktidara çamur atıp haksızlık yapmak ne de övgüler yağdırıp yağ yakmak niyetindeyim...
Hani “Kalemi eline alan yazıyor, ağzı olan konuşuyor,” denilir ya ben, “Ağzımın da kalemimin de ayarını iyi ayarlamak” için azami gayreti gösteriyorum...
Üstelik göstermek zorunda olduğumu da biliyorum.
Bu yüzden zaten çoğu zaman “Sen çok hafif yazıyorsun, biraz dokundurmak gerekir” gibilerinden eleştirilerin de muhatabı oluyorum ya...
İyi de “Her yiğidin bir yoğurt yiyişi ve her yazarın bir yorum tarzı” yok mudur?
Benimkisi de öyle işte.
Ben, yazı yazarken “Hep çuvaldızı kendime batırmayı” yeğlerim...
Öyle de yapıyorum zaten.
Canım çok yansa bile yine de çuvaldızı başkasında denemem.
Bu da benim tarzım.
*
Şimdi gelelim sadede...
9,5 TL’lik paketin 7,5 lirası vergiymiş. Gazeteler öyle yazıyor.
Bu durum insafsızlık mıdır, değil midir size havale ediyorum.
Birilerinin herhangi bir konuyla ilgili iticiliği icraatlarına yansıyor ve bunu da           -doğru yapıyormuşçasına- savunuyorsa bu “Doğru değil, bencilce bir davranıştır.”
*
Ne diyor Sayın Başbakan?
“Sigarayı içmeyin, içkiyi biraz az için” diyor. “Porche’ye binmeyin, Fiat'a, Woswagen’e binin” diyor.
Sanki herkes Porche’ye biniyormuş gibi...
Oysa bir başbakan; “Vatandaşına akıl verirken, hayatı pahalılaştıracak, vatandaşı sıkboğaz edecek olan” zamlara -olabildiğince- başvurmayacaktır.
Eğer başvuruyorsa “Yapmayın başbakanım!” derim en kibar ifademle.
*
Ben elli beş yaşında emekli bir adamım. Sizin öncelikli derdiniz, benim sigarayı bırakıp bırakmamam, içkiyi az ya da çok içip-içmemem mi olmalı, yoksa “Zamsız bir hayat, oh ne rahat” dedirtecek olan refahıma katkı sunmanız mı olmalı?
Hangisi?
Hem, “Sigara içmeyin, içkiyi az için!” demenin yöntemi “Sigaraya ve içkiye zam yapmak mıdır? 2 liralık bir şeyi 9.5 liraya mı satmaktır.”
Bu “Yasakçı, kolaycı ve çaresiz kalmış bir anlayışın bir tezahürü” değil midir?
*
Yasakçı ve cezacı bir öğretmen tavrı ile bir öğrenciye nasıl yaklaşılabilinir ki?
“Ceza ve yasak” anlayışı yerine “Akılcı bir yaklaşım” sergilenmez mi?
Yasaklar devreye konularak vatandaşın aklını başına getirmek daha kestirme ve daha etkili bir çözüm mü yoksa?
*
Ah be Sayın Başbakanım!
Zam yaptınız. Eyvallah!
Arkasından da “Zam yapmamız gerekiyordu ve en masum haliyle zam yapılacak ürün olarak sigara ve içkiyi bulduk” deyin, kabul. Çünkü bütçe açığınızı kapatacaksınız.
Yine “Mırın kırın” ederdik, ama sinemize de çekerdik biliyor musunuz?
*
Ama siz yapmışsanız bilmediğimiz bir şey vardır!
Benimki de laf ola beri gele...
Hem zamların ne önemi var, mühim olan açıkların kapatılması...
Ben de, sanki size karşı biraz alınganlık mı gösteriyorum nedir?
Yıllardır sizi tanımıyormuşuz gibi...




0 yorum:

Yorum Gönder