web 2.0

27 Eylül 2011

20110926 - Ç O R B A

ÇORBA


Haftanın ilk günü de “Çorba da nereden çıktı?” diyeceksiniz.
Aslında çıkmadı…
Çıkmadı, ama benim sabah kahvaltılarındaki şu çorba içme isteğim başıma dert oldu.
Oysa hizmet sektöründe hizmette sınır yok.
Çorba da yok…
*
Ya beşeri ilişkiler…
Ya (içinde amatörlüğü barındırabilecek kadar) profesyonellik…
Veya içtenlik…
Emin olun bunlar da oldukça eksik…
Personelin önemli bir kısmı, tebessümü izne göndermiş gibi…
*
Benim ülkemde otellerin adı ne olursa olsun beş yıldızlı otellerdeki profesyonellikle, Çeşme Sheraton’daki profesyonellik çok başka!
Belki  diğerleri biraz daha bize yakın da sanki Sheraton daha Avrupai…
Yani soğuk…
Kuralcı…
*
Geçtiğimiz hafta cuma, cumartesi ve pazar günleri Çeşme Sheraton Hoteldeydim…
Sabah kahvaltısı için salonuna indim ve “Çorba var mı?” diye sordum.
Otel, sabah kahvaltısında çorba vermiyormuş…
Ama ben, öteden beri seyahatlerimde sabah kahvaltısında hep çorba içerim.
Üstelik de bulunduğum otel Çeşme Sheraton.
“Bana çorba  verirler herhalde, bu masum çorba talebim  yerine getirilebilir herhalde,” diye düşünüyorum…
ilk gün biraz ısrarım sonucunda getiriliyor.
İkinci gün ise havamı alıyorum.
Biraz ısrar ediyorum ve “ Burası Sheraton!” diyorum.
Mutfağın kapısından bir veya iki adım ayağımı içeriye atıyorum ve görevlilere “Çorba istiyorum.” diyorum.
 “Çorba yok efendim, yöneticimize konuyu iletelim.” yanıtını alıyorum
Konu,  mutfağın aşçıbaşına iletilmiş olmalı ki aşçıbaşı salonda beni buluyor ve “Buyurun!” diyor.
Hepsi o kadar.
“Çorba istiyorum!” diyorum aynı şekilde.
“Çorba yok, vermiyorum”  diyor ve ilave ediyor, “Siz benim mutfağıma nasıl girersiniz?”
*
Konu anlaşılıyor ve benim kapıyı açıp da mutfaktan sadece iki adım içeri girerek çorba isteyişim, aşçı başını oldukça kızdırmış.
Alttan alıyorum ve dün çorba getirdiklerini söylüyorum…
“Bugün yok!” yanıtını alıyorum. Sert ve kararlı bir şekilde.
“Anlaşıldı” diyorum “Bu sert tavrı yumuşatamayacağım.”
Sözü daha fazla uzatmıyorum ve  “Pekala!” diyorum, yanından ayrılıyorum.
*
Yer dünyanın gözde yerlerinden bir…
Otel dünyanın gözde otellerinden…
Aşçıbaşı dünyanın gözde otellerinde çalışan işinin erbabı, yetişmiş eleman…
*
Sonuç:
Mutfaktan sadece iki adım içeriye girişim nedeniyle aşçıbaşı bana bir güzel dersimi vermiş oldu…
Oysa hizmet sektöründe “Her şey insan için” değil midir?
Hani aşçıbaşı genç biri de değildi; “Zamane genci” diyerek tecrübesizliğine verilse…
Yaşı 45’in üzerindeydi…
Benim ise altmışa dört var…
İkimiz de -güya- gün görmüş halden anlayan insanlarız…
Ama anlaşamıyoruz…
Belki de bu Sheraton ayrıcalığı olsa gerek…
Ne bileyim!



0 yorum:

Yorum Gönder