ÇILDIRTAN TELEFON BANKACILIĞI
Eğer, sizin hâlâ sinirleriniz sağlam, moraliniz de düzgünlüğünü koruyorsa...
Hayatınızın düzenliliği sizi sıkıyor da canınız strese girmek, daralmak, bir çılgınlık yapmak isterseniz size bir tavsiyem var.
‘Telefon Bankacılığı’ size bu zevki tattırıyor.
Üstelik de çıldırmaktan beter olursunuz.
Mide spazmı geçirmek değil, mideniz delinir, beyniniz durur...
Nafile, ‘Telefon Bankacılığı’ sizi çıldırtmayı başarmıştır.
*
Ben size bu yazıyı yazmaya çalışırken, böyle bir ruh hali içerisindeydim.
İşte bu ruh halimin nasıl bu hale getirildiğimi sizlerle paylaşmak istedim.
*
Hemen hepimiz bankalara paçamızın bir tarafını kaptırmışızdır...
Onlarla bir şekilde yüz yüze olduğunuzda o kadar sinirlenmiyoruz ama bu ‘Telefon Bankacılığı’na da ne demeli?
İnsanı ahize kulağa dayalı olarak dakikalarca bekleten, sinir bozucu sorular soran ve son derece gereksiz bilgiler veren, müşterinin zamanını çalan ve soğuk, sevimsiz mekanik seslerle insanı bıktıran, boğan veya şaşırtan konuşma kayıtlarına ne demeli, bilmiyorum...
*
Sıkıntım, bir bankanın Bornova Şubesi’nin yıllar önce bana verdiği ve hemen hiç kullanmadığım kredi kartı hesabıma bağlı olan cep telefonu otomatik ödeme talimatımın iptal edilmesini istedim.
Ve başıma gelmeyen kalmadı...
Ne oldu?
Önce cep telefonu talimatım kredi kartına bağlı olduğundan ‘Telefon Bankacılığı’ şifrem olmalıymış.
Yok.
Olsa bile aradan neredeyse on yıl geçmiş unutmuşum.
Sonra “oluşturalım” dedim...
Görevli biraz uğraştıktan sonra, hesap hareketi olmadığından “oluşturamayacağını,” söyledi.
Peki, “Ne yapacağım?” dedim, “Hesabı kapatamaz mıyım?”
“Hayır, bu şekilde kapatamazsınız,” dediler...
“Peki, nasıl oluyor?” dedim.
“Talimat verdiğim hesap kapalı, otomatik ödememde de herhangi bir hareket yok, beni niye bekletiyorsunuz, neden iptal etmiyorsunuz,” diyorum...
Yanıt “Öyle efendim, edemiyoruz” diyorlar...
“Bu, bankalar kanununun zorunluluğu mu, yoksa bankanızın bir yaptırımı mı?” diyorum...
“Bankalar Kanunu ile ilgisi yok efendim,” diyor memur...
“Peki, o zaman neden iptal etmiyorsunuz. Benim sizde on yıla yakın hiçbir işlem hareketi olmayan atıl bir hesabım olduğu halde siz, şu an çalıştığım bankama cep telefonum için otomatik ödeme talimatı vermek istiyorum, neden engel oluyorsunuz?” diyorum.
Görevli “Yapacak bir şeyim yok,” diyor...
Ve ben de bu yüzden kendi bankama otomatik ödeme talimatı veremiyorum.
“Oynatmaya az kaldı, doktorum nerede?” derken, karşımdaki memure durumumu anlıyor, yetkilisine soruyor ve sonunda bana, benden bir başka talimat alarak sorunumun ancak 3-4 gün içinde çözüleceğini, söylüyor.
Çözülür mü, çözülmez mi ben de merak ediyorum.
Bu bana acı bir tecrübe oldu ve birkaç yaş birden yaşlandım...
Siz, siz olan birçok bankayla değil, tek bankayla çalışın...
Hatta bankalarla hiç işiniz olmasa o en iyisi ya olmuyor işte...
Benden söylemesi...
Oh be! Rahatladım biraz...
0 yorum:
Yorum Gönder