web 2.0

27 Ekim 2011

20111026 - SORUN; BATAKLIK-SİNEK SORUNU DEĞİL

Sorun; “Bataklık ve Sinek Sorunu” Değil!

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, siyasiler içinde belki de en renkli simaların başında gelir…
Konuşma üslubuyla…
Olaylara bakış açısıyla…
Verdiği -iğneleyen ve tartışma yaratan- tespitleri ve örnekleriyle…
Nabız ölçme yöntemleriyle…
Karşı çıkışlarıyla…
Radikal davranışlarıyla…
Kimi zaman insanların sinirlerini alt-üst edişiyle…
Lafını esirgemeden aklından ve yüreğinden ne geçiyorsa onları sese dönüştürmesiyle…
*
Alan alır, almayan almaz…
Kimileri gülüp geçer, kimileri ciddi şekilde önemser.
Anlayacağınız hemen her söylediği muhataplarından tepki alırken, yandaşlarından alkış alır.
*
Sayın Arınç “Önce bataklığı kurutmak lazım” demiş,
Yer: Bursa İl Başkanlığı…
Konu: Terör.
Sayın Arınç’a göre terörün 10 Nedeni varmış.
Bunların başında “Sosyal, toplumsal, ekonomik” sebepler geliyormuş (Kaldı ki bu sebepleri bilmeyen mı var? Ben dahi bu ‘sosyal, toplumsal ve ekonomik’ sebeplerin olduğuna dair kaç yazı yazdım!). Sayın Arınç devam ediyor. “Kimliğini ifade edememekten doğan nedenler, bana baskı, zulüm uyguluyorsunuz diye dağa çıkanlar var” derken “Dolayısıyla da; sizi rahatsız eden sineklerden kurtulmanın tek yolu bataklığı kurutmaktır.” deyip kestirip atmış.
*
Efendim, zaten bu söylenenlerin hepsi kamuoyu tarafından bilinen şeyler değil mi?
Bilinen şeyler?
Öyleyse “Bataklık neresi ve sinekler kimler?”
Konu terör olunca; bataklığın neresi, sineklerin de kimler olduğu belli. Belli de zaten bu sorunlar dokuz yıldır önlerinde halledilmeyi beklemiyor muydu?
Bataklığı kurutmak istediler de kim engel oldu ki?
Hem kim engel olabilir ki?
Kaldı ki engel olduğu varsayılanlar da şu anda görevlerinin başında değiller. Ancak sinekliği kurutacak olanlar ise görevlerinin başında…
Durum böyle olunca da Sayın Arınç neyi anlatmak  istedi ben anlamadım…
Anlamadım çünkü; bugün bu ülkede AKP hükümetinin yapmak isteyip de yapamayacağı         -neredeyse- hiç bir şey yok.
Bataklık kurutulacaksa kurutulsun, sinekler ölecekse ölsün…
Bunu da sokaktakiler değil, ülkeyi yönetenler yapacaktır, herhalde…
*
Doğrusunu isterseniz önümüzdeki bu terör sorunun bu kadar basit olduğunu düşünemiyorum. Bugün yaşananlar öyle Sayın Arınç’ın dediği gibi “bataklık –sinek” örneği kadar basit değil.
Çünkü sorun “Bataklık ve sinek sorunu” değil ki!
İç ve dış güçler sorunu…
Ve onların yıllar öncesinden gelen hesaplaşma sorunu…
Cahillik sorunu…
Geçmiş hükümetlerin yıllardır ihmal ettiği ‘insan’ sorunu…
*
Önce projeler ortaya konacak…
Arkasından da güven sağlanacak …
Arkasından ikna edilmesi gerekenler edilecek…
İşte ondan sonra ancak bataklıklar kurutulur gibi geliyor bana…
Bu da önümüzde daha  çok uzun yıllar ülke gündemini meşgul edecektir.
Sorun gerçekten de “bataklık- sinek” sorunu olsa kolay Sayın Arınç Kolay.
Eminim ki siz kısa sürede onu da çözersiniz!
Ama değil ki?




0 yorum:

Yorum Gönder