web 2.0

7 Ağustos 2011

20110808 - KADINA ŞİDDET BİTER Mİ?

Kadına Şiddet Biter Mi?

Hemen söyleyeyim, kadına şiddet bitecek gibi görünmüyor.
Neden?
Biz erkeklerdeki bu, bir türlü yenilemeyen egolarımız oldukça  şiddetin sonu geleceğe benzemiyor.
Dolayısıyla da televizyonlardan; her tarafı  darp olmuş kadınları, “Allah belasını versin, kadına vuran eller kırılsın” diyerek seyreder geçeriz. 
*
Kuşkusuz, “Hak etmiştir. Etmese kocası onu neden dövsün ki?” diyerek şiddeti, darbı onaylayanlarımız da yok değildir hani.
Dedik ya erkeklik egosu…
Pekala nereye varacak bu işin sonu?
Önce karakol…
Sonra mahkeme.
Mahkeme de  artık hakim  neye karar verirse…
Dayak atan ceza alır mı, almaz artık o hakimlerin bileceği bir şey …
Hani babacan bir  hakime  rast gelip de biraz öğüt,  biraz gönül alma sonrasında barıştırılıp yeniden aynı çatı altına gönderme de var tabi işin içinde. Ardından da birkaç hafta, birkaç ay sonrasında yine aynı trajikomik olay ve  yine kadına şiddet.
Ve kadının; televizyonlara ve  gazete sayfalarına yansıyan darplı hali.
*
Kadın ayrılma kararlılığında…
Çünkü geri kalan ömrünü kendince rahat yaşamak derdinde…
Ve  hakime yalvararak “Bizi boşayın hakim bey veya hakime hanım” diyor.  
Ve boşanıyor.
Şiddet bitiyor mu?
Bitmiyor!
Hatta artarak devam ediyor…
Kadının yolu kesiliyor…
Takip ediliyor. Gittiği yerler, konuştuğu kişiler inceleniyor… 
Yeniden evlenmesi için ikna çabaları sonuç vermeyince  de “Seni başkasına yar etmem” diyerek ya bir sokak ortasında ya da bir başka yerde tek bir kurşunla veya birkaç bıçak darbesiyle kadının hayatı daha henüz baharında toprak olup gidiyor…
Yine televizyon haberlerinde ve yine gazete manşetlerinde kadın…
“O beni terk edemez, ben terk ederim. O benden boşanamaz, ben boşarım,” gibilerinden erkeklik (affedersiniz magandalık) hormonlarının en üst düzeyde olduğu bir durumda erkek bağırıp duruyor.
*
Bunun adını ben koyamıyorum. Siz koyabiliyor musunuz?
Kadına yapılan her türlü  şiddet eyleminin içinde olanları belli bir kültür ve tahsil durumuna göre  de sınıflandıramıyorum.
Siz sınıflandırabiliyor musunuz?
Sanmıyorum.
Sanmıyorum çünkü tam da burası sözün bittiği yer.
*
“Kadın hak ediyor, etmiyor” bunu tartışmıyorum. Tartışmıyorum çünkü hiç bir şey tek  taraflı olmuyor. İyilik de kötülük  de…
Şiddet de sevgi de…
Dirlik de düzenlik de…            
Tek taraflı değil…
Erkek tarafı fiziki olarak hep güçlü olunca, bir de yasalar yeterince kadının yanında olmayınca şiddeti de, tacizi de, darbı da sineye çekerek yine erkeğinin yanında geri kalan ömrünü sürdürüp gidiyor…
Öyle veya böyle…
Tek taraflı çaba da  yetmediğinden benim ülkemde kadına şiddet bitecek gibi görünmüyor…

0 yorum:

Yorum Gönder