web 2.0

18 Ocak 2011

20110119 - ADINI NE KOYARSANIZ KOYUN!

ADINI NE KOYARSANIZ KOYUN!

Kimileri “Dördüncü Murat dönemine geçiyoruz,” diyor; kimileri başka bir şey...
Kimileri “İnsanın özel hayatı,” diyor; kimileri “Özel hayatla ilgisi-milgisi yok” deyip geçiyor.
Kimileri “Sigara yasağında olduğu gibi birçok iş adamı tarumar olacak,” derken, kimileri -belki de- “Binlerce ailenin içki kaynaklı huzursuzluğu sona erecek,” diye daha şimdiden ne kadar dua ediyorlardır...
*
İşin ‘günah ya da sevap’ oluşu bir yana, ‘sosyal rahatsızlık yönü’ hiç de tartışma götürmez...
Sözüm, ‘alkol bağımlılarınaymış gibi algılansa da’ alkol bağımlılarına filan değil...
Sözüm, içki kullanan, -azından çoğuna hiç fark etmeden- herkese...
Çünkü “Her büyük koşu küçük bir adımla başlarken, taşı delenin damlaların sürekliliği” olduğunu -acizane- hatırlatmak istedim.
*
Sigara yasağı ile ilgili alınan tedbirlerin arkasından şimdi de içki yasağı tedbirlerinin alınması, bu konuda atılacak küçük adımların ve sürekliliğin önlenmesinden başka bir şey değildir, diye düşünüyorum.
Zamanında sigarayı da içkiyi de iyi içmiş olan biri olarak; içkinin, insan vücudunda ve davranışlarında yarattığı tahribatı;  yarattığı aile içi sıkıntıların sürdürülmemesini, çocukların sorunlu yetişmemesini istemeyişimden...
Velhasıl; -alışverişten dolayı yaşanan ticari kazanımın dışında- zararı faydasından çok fazla olduğuna inandığım bu şeyin, devlet eliyle yasaklanması (daha doğrusu kullanımının zorlaştırılması) ilk bakışta ‘doğru değilmiş’ gibi görünse de, ‘insan hakları ihlaliymiş’ gibi görünse de ‘pek de öyle değilmiş’ gibi geliyor bana...
*
Her neyse efendim!
Yine de alkollü içki tamamen yasaklanmıyormuş tabi...
Kır düğünlerinde eskisi gibi rahat içki servisi yapılamasa da yine içilebiliyormuş...
Fuar, festival gibi etkinliklerde de eskisi kadar rahat içki tüketilmeyecekmiş...
Telefonla marketten alkollü içki siparişi verilemeyecekmiş!
Alkollü içkinin hediyesi, ödül, özendirme, eşantiyon olarak verilmesi de olmayacakmış...
20 cl ve altındaki alkollü içecekler; bakkal, market, kuruyemişçi, büfe vb. gibi yerlerde satılmayacakmış...
Buraya kadar can sıkıcı bir şey yok. Ama ben bu yasanın yürürlüğe girmesiyle birlikte  ‘Efes Pilsen’ adının, bir basketbol takımı adı olamayacağına üzüldüm.
Çünkü  ‘Efes Pilsen’ adının, hemen herkesin Türk Basketbolunda çok önemli yeri olduğu görüşünde birleşebileceklerini biliyorum.
Bu ismin tarih olacak olması beni üzdü.
*
Şimdi düşünelim bakalım! İyi mi oldu kötü mü?
Hele ‘sigarasız hayat, oh ne rahat’ diyebildiğimiz gibi şimdi de ‘alkolsüz hayat oh ne rahat’ diyebilmeye alışsak, diyorum hani nasıl olur?
Her ikisini de denemiş ve bırakmış olan biri olarak “Gerçekten sigarasız da, alkolsüz de hayat bir başka güzel...” diyorum.
Hükümetin -çocuklarımızı ve gençlerimizi korumada ortaya koyduğu- sigaradan sonra en önemli icraatlarından biri de bence bu...
Siz adını ne koyarsanız koyun...

0 yorum:

Yorum Gönder